Subject: Ed: Eestis teavitud e-sigaretid
From: "Marina Karro" <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>
Date: Mon, 3 Feb 2025 07:47:49 +0200

Tere

Palun registreerida ja saata mulle.

Lugupidamisega

Marina Karro

Saatja: Henri Elias <[email-masked]>
Saatmisaeg: reede, 31. jaanuar 2025 14:02
Adressaat: Enda Veskimäe <[email-masked]>
Koopia: Marina Karro <[email-masked]>; Agne Ojassaar 
<[email-masked]>; Roone Roost 
<[email-masked]>; Fred Sellenberg 
<[email-masked]>
Teema: Eestis teavitud e-sigaretid

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetav Enda Veskimäe

Esindan osaühingut Foxtrot Uniform Capital OÜ.

Pöördun teie poole, kuivõrd Terviseameti kodulehel ei ole juba mitu päeva 
saadaval Eestis teavitatud e-sigarettide tabelit. Mis põhjustel on see sealt 
eemaldatud ning millal on võimalik kõnealuse tabelile taaskord ligi pääseda?

Palun tähelepanu pöörata ka sellele, et juhul, kui tabelist eemaldatakse 
teavitusi tubakaseaduse § 102 lg 7 alusel, siis tuleb igast sellisest 
muutusest ka puudutatud osapoolt teavitada, kuivõrd iga teavituse lisamise, 
muutmise või eemaldamise näol on tegemist haldusaktiga vastavalt 
haldusmenetluse seaduse § 51 lg-le 1, sest on suunatud isiku õiguste või 
kohustuste tekitamisele, muutmisele või lõpetamisele.

Iga kõnealusesse tabelisse lisatud teavitus tähendab seda, et vastav 
ametiasutus (riik) on avalduse läbi vaadanud, lugenud selle seadusele 
vastavaks ja heaks kiitnud. Kuivõrd nõuded elektroonilise sigareti 
koostisele on olnud samad alates 29.05.2020 kuni praeguseni, siis ei ole 
võimalik, et mõni selles vahemikus tabelisse lisatud teavitus on muutunud 
seadusele mittevastavaks.

Eelnevast lähtuvalt on tubakaseaduse § 102 lg 7 näol tegemist õigusnormiga, 
mis annab ametiasutusele rakendada meetmeid, millel on ebasoodne 
tagasiulatuv mõju. Sellise jõu kohaldamine on vastavalt põhiseaduse § 10-le 
keelatud.

Juhul, kui ebasoodsa tagasiulatuva jõuga meetmeid siiski kasutatakse, siis 
ei ole sellistel meetmetel jõudu ning igasugune kahju, mis läbi selle 
isikutele tekitatakse, kuulub hüvitamisele riigivastutuse seaduse alusel. 
Lisaks kahjule kuuluvad sellisel juhul hüvitamisele ka kõik tasud, mis 
kaasnevad uue teavituse tegemisega.

Palume tabelis muudatuste tegemisel eelnevat silmas pidada. Juhul, kui 
sääraseid muudatusi ei tehta, võite selle osa tähelepanuta jätta.

Jääme teie tagasisidet ootama!

Lugupidamisega

-- 

Henri Elias

Jurist

+372 56 600 926

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

  <https://ci3.googleusercontent.com/mail-sig/AIorK4xOWevq8I2N2S9uTRQ29oxB_DZ7ZhSwP2N5AdR9tDNaKyGEtBPCOO9klEyE0lwVUi4OR-WIxminscth>